14.07.2016

12 POMYSŁÓW NA WYKORZYSTANIE FUNKCJI KOMUNIKACJA W CELU PODNIESIENIA JAKOŚCI OBSŁUGI.

Autor
Magello
Kamil Fotyniuk Customer Support, Magello

Dobra komunikacja z uczestnikami stanowi jeden z podstawowych czynników sukcesu firmy wyjazdowej. Odpowiedni kontakt odgrywa istotną rolę, gdy klient rozważa korzystanie z naszych usług, dokonuje rezerwacji, a także w późniejszym etapie podczas samego wyjazdu i po skorzystaniu z naszej oferty.

Ponieważ okazji do komunikacji na poszczególnych etapach może być relatywnie dużo, postanowiliśmy stworzyć funkcjonalność, dzięki której możesz kontaktować się poprzez SMS i mail z uczestnikami wybranego wyjazdu lub osobami, które wybrały określone opcje dodatkowe. W tym artykule poznasz parę pomysłów dotyczących tego, jak wykorzystać email i SMS, aby uatrakcyjnić wyjazdy i zwiększyć możliwości dotyczące ponownej sprzedaży.

JAK WYKORZYSTAĆ KOMUNIKACJĘ SMS I EMAIL:

POINFORMUJ O ZMIANACH W TRAKCIE WYJAZDU

Wyobraź sobie sytuację, w której potrzebujesz nagle poinformować uczestników wyjazdu o zmianie miejsca zbiórki lub o innej ważnej kwestii dotyczącej wybranej przez nich opcji dodatkowej. Dzięki komunikacji SMS możesz upewnić się, że Twoi goście otrzymali aktualizację informacji. Nie tylko pozwoli Ci to uniknąć nieporozumień, ale również pokaże klientom, że w profesjonalny sposób podchodzisz do kwestii organizacyjnych.

PRZYPOMNIJ O ZBLIŻAJĄCYM SIĘ WYJEŹDZIE

Aplikacja Magello automatycznie przypomina mailem o zbliżającym się wyjeździe. Niemniej jednak, w związku z dużą liczbą obowiązków nie każdy może pamiętać, aby sprawdzić mail przed wyjazdem. Dlatego teraz możesz też dodatkowo poinformować swoich klientów o wyjeździe poprzez SMS, zwiększając w ten sposób pewność, że klient będzie pamiętał o wycieczce.

ZAPROPONUJ SWOIM KLIENTOM ZAKUP DODATKOWYCH USŁUG LUB PRODUKTÓW W MOMENCIE, GDY SĄ POTENCJALNIE ZAINTERESOWANI

W momencie, gdy klienci są zachwyceni Twoją wycieczką, zwiększa się prawdopodobieństwo, że będą zainteresowani usługami, które wiążą się bezpośrednio z tym, z czego właśnie korzystają. Dlatego teraz mogą otrzymać od Ciebie wiadomość z zapytaniem, jak im się podoba wycieczka i propozycją skorzystania z kolejnej dodatkowo płatnej usługi.

BADAJ SATYSFAKCJĘ KLIENTÓW NA BIEŻĄCO

Pokaż, że dbasz o jakość swoich usług, a zadowolenie klientów jest na pierwszym miejscu. Możesz wysłać uczestnikom krótką ankietę mailem lub pytanie dotyczące tego, czy wyjazd spełnia ich oczekiwania. Dzięki temu nie tylko pokażesz klientom, że ważna jest dla Ciebie ich opinia, ale również dowiesz się, jak postrzegana jest Twoja firma. Niekiedy klienci nie lubią dzielić się osobiście uwagami w cztery oczy, ale wolą zrobić to anonimowo.

PRZYPOMNIJ KLIENTOM, JAKIE ATRAKCJE MAJĄ MIEĆ MIEJSCE W REGIONIE

Jeżeli w miejscu pobytu ma odbywać się jakieś ciekawe wydarzenie, możesz dać znać uczestnikom wyjazdu, że warto skorzystać z tych okazji, dzięki czemu zwiększy się atrakcyjność Twojej wycieczki, a klienci zobaczą, że o nich pamiętasz.

POINFORMUJ SMS-em KLIENTÓW O PROGNOZIE POGODY W DANYM REJONIE

Wbrew pozorom nie wszyscy uczestnicy korzystają z mobilnego Internetu i regularnie sprawdzają pogodę. Część osób nie robi tego nie tylko ze względu na brak możliwości – ludzie po prostu zapominają to zrobić. Warto więc przypomnieć im, co przewiduje natura, co może być nie tylko bardzo miłym dodatkiem do podróży, ale w przypadku złej pogody może także oszczędzić uczestnikom nerwów.

ZAPRASZAJ SWOICH GOŚCI DO POLUBIENIA, ODWIEDZANIA I KOMENTOWANIA TWOICH PROFILI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Duża liczba zadowolonych uczestników nie tylko wystawia pozytywne oceny w Internecie, ale również dzieli się ogólnymi wrażeniami z innymi internautami. Takie komentarze ze strony klientów zarówno pozwalają wzmocnić wizerunek, jak i stanowią kopalnię wiedzy na temat działania Twojego przedsiębiorstwa. Niekiedy klient jest zadowolony z samego wyjazdu, natomiast przy okazji wskazuje ewentualne niedociągnięcia lub braki. Taka wiedza pozyskana od klientów pozwala Ci szybko zareagować, aby na przyszłość wyeliminować błędy. Warto zatem, korzystając z wiadomości SMS, zachęcić klientów do dzielenia się opinią na temat wyjazdu. A jaki może być wynik?

Otrzymałeś pozytywny komentarz? Super, wygląda na to, że wszystko idzie w dobrym kierunku i zwiększa się prawdopodobieństwo, że w przyszłości klienci będą wszem wobec rozgłaszać pozytywne wieści na temat Twoich wyjazdów.

Otrzymałeś negatywny komentarz? Super, właśnie otrzymałeś bezpłatną analizę Twoich usług i dzięki temu możesz sprawdzić, co poszło nie tak, a także pokazać klientom, że jesteś z nimi w dobrych i gorszych momentach. O tym, jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami, możesz poczytać tutaj.

PODZIĘKUJ UCZESTNIKOM ZA UDZIAŁ W WYJEŹDZIE

Bardzo pozytywnym elementem dobrej obsługi klienta jest złożenie podziękowania klientom za uczestnictwo w wyjeździe. Pozwala to okazać klientom szacunek, a także zwiększyć szanse na pozytywne komentarze po zakończeniu wycieczki. Może to być kolejny krok do utrzymania pozytywnej relacji z klientem po tym, jak skorzystał z naszych usług.

WYSYŁAJ MAILEM ODPOWIEDNIE MATERIAŁY DO OPCJI DODATKOWYCH

Możesz upewnić się, że uczestnicy, którzy będą korzystać z opcji dodatkowych, dysponują niezbędnymi materiałami. Przykładowo, gdy ktoś korzysta z wycieczki fakultatywnej, możesz wysłać informacje o danym regionie, aby dać uczestnikom szerszą perspektywę dotyczącą wycieczki.

WYŚLIJ SWOIM KLIENTOM INFORMACJE O ZBLIŻAJĄCYCH SIĘ PROMOCJACH

Krótka informacja SMS o nowych ciekawych wyjazdach wysłana do odpowiedniej grupy klientów może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. W końcu, jeżeli wyślesz wiadomość do właściwej grupy osób, którym bardzo podobał się poprzedni wyjazd, nie będzie w tym nic natrętnego, a wręcz przeciwnie, może właśnie dzięki temu część Twoich klientów postanowi szybko zapisać się na następne wydarzenie.

PODEŚLIJ UCZESTNIKOM MAILEM INFORMACJE, KTÓRE MOGĄ SIĘ PRZYDAĆ PO ZAKOŃCZENIU WYJAZDU

Jeżeli uczestnicy skorzystali z jakiejś opcji dodatkowej typu szkolenie, możesz po zakończeniu wyjazdu podesłać im mailem dodatkowe materiały, aby podtrzymać zainteresowanie tematem, a jednocześnie dopełnić wiedzę uczestników wyniesioną z treningu.

PODZIĘKUJ SWOIM KLIENTOM ZA UCZESTNICTWO W WYJEŹDZIE WYSYŁAJĄC SPECJALNY ZNIŻKOWY KOD DO NASTĘPNEGO WYJAZDU

Wiemy, że utrzymanie istniejących klientów generuje mniejsze koszty niż pozyskanie nowych, a klienci, wobec których stosujemy odpowiednie gesty wdzięczności, mogą pozostać z nami na dłuższy czas. Odpowiednia strategia zniżek dla stałych klientów często powoduje, że nasz klient powraca. Wiadomość SMS z kodem uprawniającym do zniżki wysłana w momencie, gdy klient pamięta, że wyjazd był super, może zwiększyć nasze szanse na ponowny wspólny wyjazd. Warto też przed samym wyjazdem przypomnieć klientom, że otrzymali zniżkę i mogą z niej skorzystać.

CO DALEJ?

Jak widać, pomysłów na wykorzystanie opcji KOMUNIKACJA może być dużo. Oczywiście możliwości zastosowania poszczególnych pomysłów często zależą od specyfiki danego biznesu i w większym lub mniejszym stopniu wpływają na reakcje klientów. Warto jednak wziąć zawsze pod uwagę kreatywne możliwości i przede wszystkim kierować się tym, czego potrzebują klienci. W końcu to właśnie komunikacja między ludźmi decyduje o tym, że zadowolony klient po wyjeździe głosi dobre słowo wśród swoich znajomych. A to, jak wiemy, w dłuższej perspektywie może znacząco zwiększyć naszą sprzedaż.

Aby dowiedzieć się, jak działa funkcja KOMUNIKACJA w Magello, kliknij tutaj.