17.06.2016

Najlepsze aplikacje są rozwiązaniami, które autorzy stale udoskonalają i dopasowują do potrzeb użytkowników

Autor
Magello
Michał Piórkowski CEO, Magello

Przez wszystkie lata, gdy tworzyliśmy różne indywidualne rozwiązania IT, otrzymaliśmy bardzo wartościową lekcję. Najlepsze aplikacje są rozwiązaniami, które autorzy stale udoskonalają i dopasowują do potrzeb użytkowników.

W świecie IT panuje powszechne przekonanie, że wprowadzenie każdej nowej funkcjonalności wymaga kontrolowanego procesu, podczas którego pewne przyjęte założenia mogą pójść wyłącznie w jednym z dwóch kierunków. W niepamięć, lub do realizacji.

17.06.2016

Zrobiliśmy to! Za nami kolejna porcja ważnych zmian oraz dodatków w aplikacji, w które przez ostatni czas wkładaliśmy dużo serca, zasobów i energii. Dlatego dzisiaj mamy wielką przyjemność ogłosić, że dodaliśmy następujące funkcjonalności.

1. USTAWIENIA PRYWATNOŚCI WYJAZDÓW (dostępne w pakiecie standard)

Od teraz możesz zabezpieczyć każdy swój wyjazd hasłem, dzięki czemu tylko wybrani przez Ciebie klienci będą mogli zapisać się na wydarzenie korzystając z hasła, które im podasz. Możesz także ukryć wyjazd, dzięki czemu nie będzie on widoczny na liście, a tylko użytkownicy, którym wyślesz link będą mogli dokonać zapisu. Ta opcja może Ci posłużyć przykładowo do tworzenia wydarzeń, do których użytkownicy otrzymają dostęp w wyniku określonych działań marketingowych lub do stworzenia specjalnych wyjazdów dla wybranych firm. Naturalnie, takie hasło nie musi być na stałe i możesz je w każdej chwili wyłączyć.

Ukrywanie wyjazdu

Aby ukryć wydarzenie, przejdź do widoku wybranego wyjazdu, po czym otwórz zakładkę USTAWIENIA po prawo i kliknij UKRYJ na dole listy.

W SKRÓCIE: WYJAZDY > Twój wyjazd > USTAWIENIA (po prawo) > UKRYJ

Ustawianie hasła dla nowego wyjazdu

Aby to zrobić, podczas wypełniania karty NOWY WYJAZD przejdź na dół do karty OCHRONA WYJAZDU HASŁEM i zdefiniuj swoje hasło.

W SKRÓCIE: WYJAZDY > DODAJ > OCHRONA WYJAZDU HASŁEM

Ustawianie hasła dla istniejącego wydarzenia

Aby tego dokonać, przejdź do widoku wybranego wyjazdu, a następnie do edycji i na dole w karcie OCHRONA WYJAZDU HASŁEM dodaj swoje hasło.

W SKRÓCIE: WYJAZDY > Twój wyjazd > USTAWIENIA (po prawo) > EDYTUJ > OCHRONA WYJAZDU HASŁEM

2. MASOWA WYSYŁKA SMS i EMAIL (dostępne w pakiecie standard)

Ponieważ dobry kontakt z uczestnikami to podstawa organizacji świetnego wyjazdu, dodaliśmy funkcję, dzięki której możesz w szybki sposób skontaktować się z uczestnikami poprzez wiadomość SMS lub email. Dzięki tej funkcjonalności możesz przykładowo ponownie przypomnieć uczestnikom o ważnych aspektach wyjazdu, ogłosić zmiany w programie, lub po prostu podziękować uczestnikom za uczestnictwo w wyjeździe.

Ile wynosi inwestycja w komunikację?

Ceny za wiadomości w pakiecie STANDARD są następujące:
MAILE: 1 zł netto za 1000 wysłanych wiadomości.
SMS: Cennik wiadomości SMS wg operatorów, do których wysyłana jest wiadomość, znajdziesz tutaj.

Wysyłanie wiadomości SMS

Aby przejść do wysyłania wiadomości do użytkowników, otwórz zakładkę KOMUNIKACJA w głównym menu, następnie kliknij przycisk UTWÓRZ NOWĄ WIADOMOŚĆ. Zwróć uwagę, że przy każdym wyjeździe na tej liście znajduje się również liczba rezerwacji w nawiasie. Wybór takiego wyjazdu spowoduje, że do wysyłki wybierzesz wszystkie rezerwacje. Poniżej takiego wyjazdu znajdziesz także zapisane wyniki wyszukiwania (jeżeli wcześniej zostały stworzone) i możesz wybrać do wysyłki określony wynik. W tym wypadku wiadomość zostanie wysłana do tych uczestników, którzy spełniają kryteria zapisanego wyniku.

W SKRÓCIE: KOMUNIKACJA > UTWÓRZ NOWĄ WIADOMOŚĆ >


Krok 1. Kliknij okienko Szukaj, aby wyszukać wyjazd lub zapisany wynik wyszukiwania, do którego ma być skierowana komunikacja.
Krok 2. Poniżej zdecyduj, do kogo chcesz wysłać wiadomość.
Krok 3. Wybierz rodzaj wiadomość SMS lub email.
Krok 4. Wpisz tytuł oraz treść wiadomości.
Krok 5. Kliknij Podgląd, aby zobaczyć podsumowanie.
Krok 6. Naciśnij TESTUJ, aby przetestować wysłanie wiadomości, lub WYŚLIJ, aby wysłać przygotowaną informację.



WAŻNE: Testowane wiadomości są wysyłane na adres email lub sms określone w zakładce USTAWIENIA KOMUNIKACJI. Służą do tego następujące pola:

3. EKSPORTOWANIE PŁATNOŚCI

Wiemy, że nadzorowanie płatności stanowi jedną z najważniejszych czynności w dobrze prosperującym biznesie turystycznym. Dlatego od dzisiaj oprócz importowania i dodawania wpłat do systemu możesz także szybko wyeksportować do pliku XLS lub CSV wybrane przez siebie płatności. Korzystając przy tym z podręcznej wyszukiwarki szybko odnajdziesz niezbędne informacje. To pozwoli Ci mieć większą kontrolę nad przepływem płatności.

Wyszukiwanie płatności

Aby odnaleźć potrzebne płatności, przejdź do zakładki PŁATNOŚCI w główny menu i skorzystaj z szybkiej wyszukiwarki, która znajduje się u góry strony.
W SKRÓCIE: zakładka PŁATNOŚCI głównym menu

Eksportowanie płatności do pliku XLS lub CSV

Aby wygenerować plik z płatnościami, wyszukaj informacje przy użyciu wyszukiwarki, następnie kliknij przycisk XLS lub CSV, w zależności od formatu, jaki chcesz uzyskać. Po wygenerowaniu pliku otrzymasz mailowe potwierdzenie o dostępności pliku, a Twój eksport będzie dostępny do pobrania w zakładce WYGENEROWANE DOKUMENTY.
W SKRÓCIE: PŁATNOŚCI > eksportowanie płatności > WYGENEROWANE DOKUMENTY

4. NOWE POLE W EKSPORTACH - DATA OSTATNIEJ PŁATNOŚCI

Szybkie generowanie raportów na co dzień towarzyszy organizatorom wyjazdów. W związku z tym różnorodność informacji, jakie potrzebują generować użytkownicy, skłania nas do rozwijania ilości danych możliwych do pobrania bezpośrednio w systemie. Dlatego dodaliśmy właśnie nowe pole w EKSPORTACH - DATA OSTATNIEJ PŁATNOŚCI.
W SKRÓCIE: USTAWIENIA > EKSPORTY

Tworzenie nowego eksportu z datą ostatniej płatności

Aby stworzyć eksport zawierający datę ostatniej płatności klienta, przejdź do zakładki USTAWIENIA, kliknij EKSPORTY, następnie naciśnij DODAJ w prawym górnym rogu. Z listy pól wybierz pole Data ostatniej płatności i kliknij czarny przycisk DODAJ, aby dodać do listy pól w eksporcie. Dodaj również pole wskazujące na osobę lub rezerwację, której dotyczy w/w data. Przykładowo, możesz dodać pole Właściciel rezerwacji. Po dodaniu pól kliknij zielony przycisk DODAJ, aby dodać eksport do listy eksportów.

19.03.2016

W przeciągu ostatnich dwóch tygodniu dużo się działo. Wprowadziliśmy m.in. trzy kolejne funkcjonalności, które znacząco wpłyną na pracę użytkownika z klientami.

Weryfikacja poprawności danych w polach użytkowników

Zasada działania tej funkcjonalności jest dość prosta. Gdy Administrator tworzy pola, które będą wypełniane przez klientów, może określić tzw. TYP POLA.

Aby to zrobić, klikamy USTAWIENIA > POLA UŻYTKOWNIKÓW > EDYTUJ

Po wybraniu przez użytkownika odpowiedniego typu pola system będzie rozpoznawał rodzaj danych, które podają uczestnicy. Dodatkowo w przypadku maila, daty urodzenia, numeru PESEL, płci oraz numeru telefonu, aplikacja będzie weryfikowała poprawności tych danych.

Warto pamiętać, że zawsze można wybrać w tym miejscu typ Dowolne i użyć funkcji WERYFIKACJA DANYCH, aby określić, czy dane pole ma mieć jakąś weryfikację. Takie rozwiązanie nie pozwala natomiast systemowi rozpoznać, jakie informacje ma zbierać to okienko.

A W PRZYSZŁOŚCI...
W przyszłości typy danych będą także wykorzystywane m.in. do ulepszenia komunikacji. Przykładowo w komunikacji mailowej system, rozpoznając adres email lub numer telefonu uczestnika, będzie umożliwiał komunikację z nim. Oprócz tego, zamierzamy wprowadzić też m.in. możliwość tworzenia zniżek przydzielanych wg wieku, płci itd.

Edycja szablonu wiadomości email używanego do wiadomości systemowych

Ponieważ aplikacja wyręcza Administratora w wysyłaniu przypomnień, system tworzy takie wiadomości email i automatycznie wysyła do uczestników. Dzięki temu klienci otrzymują np. powiadomienie o utworzeniu lub zmianie rezerwacji, informację o zbliżającym się wyjeździe, oraz przypomnienie o niezapłaconej należności.

Chcemy jednak, aby nasi użytkownicy mieli jeszcze większy wpływ na wygląd tych wiadomości, co pozwoli im dostosować komunikację do swojej strategii oraz wizerunku. Dlatego od tego tygodnia Administrator może mieć wpływ na wygląd wiadomości email.

Aby to wykonać, klikamy USTAWIENIA > USTAWIENIA EMAIL > EDYTUJ

Administrator może tutaj uzupełnić szablon niestandardowego layoutu-email wstawiając własne zdjęcia (aktualnie należy podać link do zdjęcia, które już znajduje się w Internecie) lub linki prowadzące do innych stron. W dowolnie wybranym przez Administratora mailu należy umieścić przy pomocy ikonki trybika treść, która nasz system automatycznie wstawi.

A W PRZYSZŁOŚCI...
W przyszłości Administratorzy będą również mieć wpływ na treść zamieszczoną w automatycznych emailach. Warto podkreślić, że szablon będzie umieszczony w środowisku naszego systemu, dlatego polecamy wykonać próbę wysyłając testową wiadomość. Można to zrobić po wejściu w Ustawienia email.

Integracja z Livechat

Podstawą sukcesu każdego biznesu jest doskonała komunikacja z klientami. Stąd tak ważnym krokiem, który właśnie zrobiliśmy, jest dodanie integracji systemu z aplikacją LiveChat. Dzięki takiemu połączeniu Administrator będzie mógł w prosty i przyjemny sposób komunikować się z klientami poprzez okienko chat.

Jesteśmy pewni, że wprowadzone funkcjonalności pomogą naszym partnerom jeszcze bardziej przybliżyć się do swoich klientów poprzez świetną komunikację. Aby dowiedzieć się więcej o tych możliwościach, zachęcamy również do zapoznania się z naszą stroną Wsparcie Techniczne pod adresem http://pl.magello-support.net/ oraz kontaktowania się z nami bezpośrednio przez stronę lub aplikację.