20.06.2015

Jak zaprezentować wyjazd, aby ludzie chcieli na niego jechać?

Author
Magello
Michał Piórkowski CEO, Magello

Posiadasz świetnie zaplanowaną i przemyślaną ofertę i zastanawiasz się jak ją zaprezentować w internecie? Wykorzystując nasze doświadczenie w pracy nad stronami internetowymi i systemami rezerwacyjnymi stworzyliśmy krótki poradnik, który pozwoli Waszej ofercie zabłysnąć na tle konkurencji.

1. Unikalność

Pierwszą, najważniejszą, zasadą jest absolutny zakaz kopiowania. Nawet jeśli to rozwiązanie wydaje się Wam dobre na krótką metę, to w dłuższym okresie nie przyniesie ono Wam korzyści gdyż nie wyróżni Was niczym od innych firm. Tworząc swoje materiały starajcie się być oryginalni, pokazać dlaczego Wasza firma jest inna niż wszystkie. Czasem wystarczy pokazać powód dla którego w ogóle się tym zajmujecie - często firmy organizujące turystykę są zakładane przez pasjonatów - jeśli uda Wam się pokazać tę pasję to być może uda Wam się również zarazić nią Waszych klientów.

2. Zdjęcia i filmy

Ludzie kupują produkty turystyczne w dużej mierze emocjami. Używajcie więc bardzo dobrych zdjęć i (jeśli to możliwe) filmów do zaprezentowania swojej oferty. Jeśli nie posiadacie własnej bazy, trudno - skorzystajcie z Istocka albo poszukajcie fotografów amatorów, którzy będą chętni odsprzedać Wam swoje zdjęcia z danego rejonu. W przyszłości jednak polecam zainwestowanie w fotografa oraz kamerzystę na wyjeździe (wystarczy kamerka GoPro). Często te osoby są w stanie zrobić świetny materiał w zamian za wyjazd. Polecam odwiedzić stronę SnowShow lub Taksidi i zobaczyć jak zupełnie inaczej wyglądają zdjęcia zrobione na wyjazdach. Materiały zebrane w ten sposób mogą posłużyć również do zrobienia filmu zajawiającego nadchodzący sezon - świetny sposób na viral.

3. Język

Może się to wydać oczywiste, ale niestety nie jest zbyt popularne. Zastanówcie się, kto jest Waszą grupą docelową i dopasujcie użyty język do ich potrzeb i wymagań. Zupełnie inaczej opiszecie przecież wyjazd dla licealistów, a inaczej dla młodych rodziców.

4. Nie kłamcie:)

Nie wiem jak Was, ale mnie zawsze uczono że kłamstwo ma krótkie nogi. W turystyce te nogi są może odrobinę dłuższe, ale potrafią za to mocno kopać. Jeśli umieścicie zdjęcia najlepszego pokoju mówiąc że tak wygląda każdy w ofercie to może zbierzecie pokaźną bazę klientów na obecny sezon ale za to opinie po wyjeździe mogą spowodować, że w przyszłym sezonie pojedziecie sami:)

5. Opinie uczestników

Sprawa oczywista - ale wolę podkreślić. Pokazujcie opinie Waszych uczestników. Jeśli chcecie dodatkowo uwiarygodnić swój wizerunek wstawcie opinie z profilu facebookowego oraz z TripAdvisora - w ten sposób użytkownicy mogą w prosty sposób sprawdzić kto i co o Was mówi. Nie kasujcie złych opinii (chyba że są obraźliwe i łamią dobre obyczaje), lecz dyskutujcie z nimi. Pokażcie przyszłym uczestnikom że Was zależy na ich opinii i że staracie się robić wszystko aby zadowolenie Waszych klientów było na najwyższym poziomie.

6. Pogoda

Mała rzecz a potrafi ucieszyć. Pokażcie przewidywaną prognozę pogody na dany wyjazd. Pomijając popularne serwisy pogodowe, macie dostępne specjalistyczne strony (np. WindGuru, ICM), które oferują bardzo dokładne prognozy zawierające wiatr, opady itp. Dodatkowo można się natknąć na serwisy pokazujące jaka jest statystyka pogody na dany dzień biorąc pod uwagę minione lata (WunderGround).

7. Atrakcje

Pokażcie swoim klientom, że naprawdę znacie rejon do którego organizujecie wycieczkę. Pokażcie najciekawsze restauracje, punkty warte odwiedzenia, kluby czy kawiarnie. Oczywiście wszystko zależy od Waszej grupy docelowej, ale uwierzcie mi - dużo lepiej dla Was będzie jeśli potencjalny uczestnik dowie się wszystkiego o rejonie bez wychodzenia z Waszej strony:)

8. Łatwość zapisu.

Jeśli macie już idealną prezentację oferty zadbajcie również, aby potencjalny uczestnik mógł z łatwością zrobić rezerwację - zarówno indywidualną jak i grupową. Jeśli nie chcecie poświęcać czasu i znacznego budżetu na robienie własnego narzędzia zapraszamy do skorzystania z Magello - intuicyjnego systemu do zarządzania Waszą ofertą z bardzo prostym i intuicyjnym modułem rezerwacyjnym dla klientów.

Podsumowując - tworząc prezentację Waszej oferty bądźcie naturalni i prawdziwi. Pokażcie dlaczego warto jechać właśnie z Wami i bądźcie tego absolutnie pewni. Dbajcie też o zadowolenie Waszych obecnych i potencjalnych klientów - w końcu to oni mogą stanowić pokaźny potencjał marketingowy!