05.06.2015

Jak ulepszyć swoją ofertę wyjazdową?

Author
Magello
Michał Piórkowski CEO, Magello

Wielu organizatorów turystyki posiada naprawdę ciekawe wycieczki w ofercie, jednak nie potrafi zaprezentować ich na tyle atrakcyjnie, aby przyciągnąć uwagę większego grona.

Z naszego doświadczenia w pracy z różnymi firmami wyciągnęliśmy kilka istotnych wniosków, które wg nas mogą przydać się przy tworzeniu i promowaniu oferty.

1. Dopasowanie opcji dodatkowych do grupy odbiorców

Zastanówcie się dobrze kto jest Waszym potencjalnym klientem i czego może oczekiwać. Robiąc wyjazdy dla osób 35+ zastanówcie się na przykład nad ułatwieniami dla osób z dziećmi - załatwienie opieki dla najmłodszych zawgarantuje Wam więcej młodych rodziców. Podobnym rozwiązaniem może być zapewnianie dodatkowych opcji transportu - nawet jeśli nie macie zamiaru organizować samolotu, to pokażcie uczestnikom że pomożecie im to ogarnąć - np. zabrać sprzęt z Warszawy i zorganizować dojazd z lotniska na miejscu.

2. Zniżki dla fanów i wczesnych zapisów.

Tworząc politykę cenową pamiętajcie o Waszych najbardziej zagorzałych fanach i osobach, które zapisują się najwcześniej - Ci uczestnicy powinni mieć dostęp do specjalnych ofert. Zwłaszcza, że zazwyczaj są to klienci szczególnie z Wami związani, przez co promują Wasze wyjazdy wśród swoich znajomych - wszyscy zaś doskonale wiemy, że nie ma lepszego sposobu promocji , niż zadowolony użytkownik. Rekompensatą niższej ceny będzie dla Was lepszy cash-flow i pewność, że macie już uczestników na pokładzie - to zaś może napędzić dalszą sprzedaż. Poza tym należy pamiętać, że nic tak nie odstrasza od wyjazdów grupowych jak ujrzenie cyfry 0 w polu „liczba osób zapisanych na wyjazd”.

3. Pamiętajcie o Waszych uczestnikach po sezonie.

Częstym błędem popełnianym przez firmy organizujące wyjazdy jest zapominanie o swoich uczestnikach po zakończeniu sezonu. Wiadomo, że nie każdy może sobie pozwolić na organizowanie wyjazdów poza głównym sezonem, ale czasem wystarczy dobrze prowadzony profil facebookowy lub prosty mailing przypominający użytkownikom że np. w tej chwili najlepiej zaopatrzyć się w sprzęt na nadchodzący sezon. Tego typu akcje nie tylko pozwolą lepiej ustalić Waszą pozycję w głowie potencjalnego uczestnika, ale także ustabilizują Wasz obraz jako specjalisty w danej dziedzinie i firmy która organizując wyjazdy ma w tym trochę ambitniejszy cel niż zarobek. Pamiętajcie, ludzie chcą kupować usługi od innych ludzi z pasją! Ciekawą propozycją jest także stworzenie filmu po-wyjazdowego i filmu zajawkowego przed sezonem - wypoczynek to wdzięczny temat w którym emocje grają bardzo dużą rolę dlatego relatywnie łatwo można zrobić łapiący za serce film który sprawia że ludzie nie mogą się już doczekać sezonu (polecam sprawdzenie np. filmów promujących sezon w firmie SnowShow - absolutny majstersztyk).

4. Wyjazdy grupowe

Duża część ludzi podróżuje w grupach (czy to rodzina, czy znajomi). Przygotowując swoją ofertę należy o nich pamiętać i starać się ułatwić dla nich zarówno proces rezerwacji jak i samej organizacji wyjazdu (zamieszkanie, dojazd itp.). Zniżki grupowe są oczywistym sposobem, ale np. oddelegowanie jednej osoby do opieki nad grupami powyżej sześciu osób może być świetną metodą na zapewnienie tym uczestnikom komfortu, który sprawi, że nie będą się już więcej zastanawiać nad wyborem firmy.

5. Internet

W wypadku wyjazdów zagranicznych w naszych czasach sporym problemem do rozwiązania jest dostęp do internetu. Firmom jest dużo łatwiej i taniej zorganizować dobre rozwiązanie w tym zakresie - kupcie kilka przenośnych HotSpotów i kart Pre-Paid do danego kraju i oferujcie je swoim uczestnikom. Mała rzecz - a niesamowicie istotna dla ludzi w różnych przedziałach wiekowych. Pamiętajcie, że obecnie za pomocą mediów społecznościowych ludzie dzielą się na bieżąco wrażeniami z podróży - to może być Wasz bardzo silny kanał promocji, jeśli tylko umożliwicie uczestnikom dostęp do sieci :)

6. Dobra strona internetowa

Na ten temat napiszę osobny mini-poradnik, ale to jest coś co warto powtarzać przy każdej okazji. Zadbajcie o swój wizerunek w sieci! Czytelna, responsywna strona WWW to w obecnych czasach podstawa, która jest ignorowana przez zbyt wiele firm. Użytkownik powinien za jej pośrednictwem dowiedzieć się wszystkiego o Waszej ofercie, zobaczyć opinie osób, mieć możliwość łatwego kontaktu z Wami w celu wyjaśnienia wątpliwości oraz przede wszystkim musi mieć możliwość zapisu on-line na wyjazd.

Mam nadzieję, że tych kilka porad pomoże Wam lepiej dopasować Waszą ofertę i przyciągnąć większą liczbę zadowolonych i wiernych klientów.

Powodzenia!